vrijdag 28 september 2007

Boerengolf

Gisteren miste je wellicht de blog, maar het was prima weer voor een rondje Boerengolf. We waren met een personeelsuitje in Leersum en het was leuker dan ik gedacht had. Actief met een groep in het buitengebeuren, met water genoeg in de greppels voor hilariteit.
Een van mijn collega's typeerde het bedrijf terecht als een recreatiebedrijf met wat koeien. Er zijn zaterdagen dat er 10 kinderfeestjes zijn.
En zo was boer Leo er ook ingerold, zo begreep ik. Meestal leg ik uit dat voor een forse bedrijfsverandering er een man, een plan en een crisis nodig zijn, maar dit leek de uitzondering. Een journalist schreef per abuis dat er ook kinderfeestjes werden georganiseerd, en nadat een week lang mensen belden voor een reservering beloot de boer met zijn echtgenote maar in deze markt te stappen.
We maakten ook nog even een rondrit door het gebied. Dat leek niet echt op slot te zitten: niet alleen verschillende nieuwe stallen, maar ook veel nieuwe landhuizen van nieuwe rijken, zo aan de voet van de Heuvelrug. Veel meer dan ik verwachtte. Veelzijdig platteland in aktie.

Geen opmerkingen: