maandag 17 november 2008

Guus

Een paar dienstmededelingen vandaag. Allereerst zijn er een paar mensen die mijn mindmap van gisteren niet leesbaar vinden. Kan kloppen, maar groter lukt niet in dit pakket. Sorry on behalf of Google. Of je download de figuur en dan kun je hem in een ander pakket openen of je stuurt me even een mailtje (kjpoppe@hccnet.nl) en je krijgt hem. Uit voornamen kan ik helaas geen mailadressen afleiden!
En verder zal ik op verzoek proberen de weblog te linken aan Guus. http://guus.net is web2.0 blog rond plattelandsontwikkeling. Geen idee waar de naam voor staat (Guus is het zeeuwse woord voor kinderen, of misschien refereert het aan G. Flater), maar het ziet er leuk uit.

Eigenlijk ben ik dit bloggen begonnen om mijn eigen aantekeningen vast te leggen, de computer doorzoekt makkelijker dan de oude systeemkaartjes. Ik bedenk de stukjes meestal in het woon-werkverkeer en probeer ze een beetje van het werk gescheiden te houden. Vandaar dat ik meestal niet al teveel inga op verzoeken zaken ook elders weer te uploaden. Voor je het weet zijn het geen luchtige aantekeningen meer maar worden het verhandelingen waar mensen zich op gaan beroepen. Maar voor Guus maken we dus een uitzondering. Zodra de site uit het onderhoud is krijgen jullie er ook een fotootje bij.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Krijn,
Ik denk dat er veel mensen zijn begonnen met bloggen als vervanging van losse aantekeningen voor zichzelf. Die blogs vormen vaak ook de meest interessante weblogs, vind ik zelf! Maar je blog wordt nu al door veel ‘Guusers’ gelezen, dus of we dit via onze Google Reader doen of dat de inhoud op guus.net langskomt maakt dan misschien niet mee zoveel uit? Naar mijn idee gaat GUUS ook om ad-hoc kennis delen, contact leggen, elkaar inspireren. Niet zozeer om wetenschappelijk onderbouwde en goed geformuleerde artikelen die mensen puur voor anderen hebben geschreven (hoewel ook dat type informatie van toegevoegde waarde kan zijn!).

Hartelijke groet,
Dorine Ruter