woensdag 18 maart 2009

Organisch in De Steeg

Sommige werkdagen zijn wel erg inspirerend. We spraken vanochtend in Wageningen eerst over de agrarische ondernemer in 2040 - ver genoeg weg om lekker te brainstormen op basis van wat je nu ziet ontstaan en wat je op basis van analyses mag verwachten. Dat gaat natuurlijk niet uitkomen, maar die verkenningen zijn er ook niet echt voor om in dat jaar gecontroleerd te worden (hoop ik dan maar), maar om nu het onderwijs of het landelijk gebied voor de toekomst goed in te richten. En daarbij helpt zo'n denkexercitie.
En daarna reed ik langs een van de mooiste stukjes snelweg in Nederland, van Velperbroek naar De Steeg langs de IJssel, in het zonnetje naar het landgoed Rhederoord, een biologische horecalocatie met schitterend uitzicht op de bossen en de IJssel. Ik kende het tot mijn schande niet, maar daar moeten we nog eens naar terug. De Good Food Alliance hield er een succesvolle startbijeenkomst. Met inspirerende mensen en lekkere hapjes en zodat er veel ruimte was voor mooie verhalen over voedsel.
En zo leerde ik onder de borrel dat biologisch als term uit is, is wat te suffig. Het is nu 'organic' en 'organisch'. Voedsel is vooral ook trendy. Morgen, zo heb ik een van de organisatoren (van Foodlog faam) beloofd, blog ik een inhoudelijk stukje over het probleem van logos en labels. Dat de GFA probeert op te lossen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Krijn,
dank voor je vriendelijke woorden! Ik kijk uit naar je inhoudelijke stukje. Als je het goed vindt linken we het op het blog van de GFA. Dat blog moet minstens zoveel faam krijgen als foodlog ;-)