zaterdag 14 juli 2012

IN2030

Uit een verouderd DDR
scenario
Vorige week was ik te gast bij de Rabobank in Utrecht. Mooie ontvangstruimte tussen die nieuwe torens. Omdat ik wat te vroeg was bladerde ik door de bladen en kreeg zo de uitgave RaboScope (mei 2012) in handen. Met een mooie lucht / satellietfoto van Zevenhuizen en omgeving - een nu al historische opname overigens want wel met TGV maar nog zonder PWA roeibaan.
Dat trok mij in het bijbehorende verhaal "Van alle markten thuis", dat helemaal niets met de foto te maken had, maar ging over het feit dat de Rabo collega-onderzoekers bijna alles onderzoeken.
En zo kan ik je wijzen op de scenario-studie IN2030. Die is al vorig najaar verschenen, maar was me tussen alle scenario's ontgaan. Na het SCAR rapport die er meer dan 250 samenvatte en daarna nog eens The Future of Food and Farming, leek het me lastig nog wat toe te voegen en heb ik mijn belangstelling verlegd.
Maar deze gaat ook over onzekerheden rond de euro, een nieuwe koude oorlog en nog wat zaken die de food en farming scenario's misschien wat stiefmoederlijk behandelen, zo begrijp ik uit het artikel. De scenarios heten Schokkend Samen, Dynamisch Divers, Trage Twist en Vloeiend Vooruit. Alliteratie alom.  Hier is de website.

Geen opmerkingen: