vrijdag 21 september 2012

innovatie in Praag

Eerder deze week was ik 3 dagen in Praag. Voor het 131e seminar van de EAAE over Innovatie. Mede ter ere van het 100 jarig bestaan van landbouw-economisch onderzoek in TjechiĆ« en zijn voorgangers. In 1912 begon het Koninkrijk Bohemen, onderdeel van de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie met boekhoudbureaus. Reden voor een feestje. Wat mij betreft een aardige aanleiding want in de jaren 90 hielp ik het toenmalige VUZE (het Tjechische LEI) met het opzetten van het Europese boekhoudnet. Wat overigens niet de aanleiding voor de uitnodiging was – ik hield een key note over Agricultural Knowledge and Innovation Systems.  Vervolgens via CdG (Parijs) naar Madrid. Door een aankondiging dat de vlucht vanaf CdG vertraagd was en toen toch weer niet miste ik een vlucht. En door een luchtvaartshow op Roissy waren alle hotels tegen schandalige prijzen volgeboekt. Zo zie je nog eens wat er ’s nachts allemaal op een vliegveld gebeurt.

Geen opmerkingen: