dinsdag 30 april 2013

De koning is jarig

De koning is vandaag jarig. Die van Zweden. Ik kwam erachter omdat ik onder leiding van mijn Zweedse werkpakketleider vandaag een telefoonconferentie had in ons internationale ICT projrect FIspace, en voor de eer bedankte. Hij merkte op dat op 30 april weliswaar de Zweedse koning jarig is, maar hij gewoon werkt - in Brussel overigens.

Dat brengt me op software van Zweedse bodem. The Economist van afgelopen zaterdag meldde dat Zynga met Farmville nog maar 52 miljoen spelers per dag trekt (nog altijd heel veel, lijkt me), terwijl de top op 72 miljoen lag, in het tweede kwartaal van vorig jaar. Overigens nog steeds het best lopende spel op Facebook.

Maar uit Zweden is er nu Farm Heroes Saga, dat al op 3.6 miljoen per dag zit. Een spel waarin je drie van dezelfde groente of fruitsoorten moet scoren, als een soort fruit-automaat. De firma King uit Stockholm had eerder succes met Candy Crush Saga. Zelfde idee, met drie versnaperingen.
Advies voor vandaag: weg achter de computer, gewoon gaan koekhappen.

Geen opmerkingen: