maandag 23 september 2013

Jonge helden

Terwijl ik gisteravond naar een voor mij nostalgische aflevering van KRO's De Reunie keek waarin het schuurfeest-polder sentiment van de jaren 70 / 80 werd opgeroepen, las ik een gelegenheidsuitgave van studenten van de HAS Den Bosch: Jonge Helden in het Groen. Mijn buurvrouw stelde hem ter hand.

Een boekje / brochure dat enthousiasme uitstraalt. Enthousiasme om op allerlei wijzen boeren en burgers te verbinden en zo de Brabantse transitie opgave ter hand te nemen. Mooi vormgegeven ook.
Enthousiast onderwijs dat inspeelt op vernieuwingen in de maatschappij en maatschappelijk georienteerde plattelandsjongerenclubs (in mijn tijd J19nu, hier het BAJK) behoren tot de onderschatte krachten van de agrarische sector, en misschien wel dit land, als je ziet waar mensen allemaal terecht komen. Hopelijk worden er nog vele jaren projecten gedaan in de sfeer van de jonge helden.

Geen opmerkingen: